jesus-ever-interceding.jpg

Tuossa joku päivä sitten tunsin itseni täysin riittämättömäksi, halusin palvella Jumalaa enemmän ja samalla saada ihmisten hyväksyntää,  maista kunniaa. Kuinka moni Jeesuksen löytänyt kokeekaan hengellisen loppuunpalamisen, palvelemalla seurakunnassaan liian paljon.

Olen itse saanut huomata, että oman seurakuntani vastuunkantajat eivät anna minun  lähteä polttamaan itseäni loppuun. Minua rakastetaan niin monelta taholta mutta tärkeintä on rakkaussuhde Jeesukseen. Myös tuo kuuluisa lähimmäisen rakkaus, olen saanut etuoikeuden löytää läheltäni ihmisiä, ketkä oikeasti pyrkivät Kristuksen kaltaisuuteen, rakastavat lähimmäistä ja huolehtivat vähäisemmistä. Tuo on minun päämääräni maan päällä; tulla Kristuksen Jeesuksen kaltaiseksi. Koskaan en pääse siihen. mutta siihen voi pyrkiä: silloin teen todellista parannusta elämässäni.

Rakkauden kaksoiskäsky on hyvä päämäärä: "Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi" Matt.21: 39 ja "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi." Matt 21:37.

Olenko koskaan rakastanut lähimmäistäni pyyteettömästi? Olenko rakastanut itseäni koskaan? Olenko edes osannut rakastaa? Kuinka olisin, olisin osannut, tuo särkynyt ihmisenkuva. Kuinkahan monta kertaa sieluni särkyi mailmassa kulkiessani, kuinka monta kertaa yritinkään sitä korjata, omassa voimassani!! Ei, en ole osannut rakastaa itseäni enkä lähimmäistäni. Mitä maailma antoi minulle: surua ja murhetta, tuskaa ja kärsimystä: ilman toivoa.

Nuo kolme sanaa: Usko, Toivo, Rakkaus. Kuinka paljon löydän noista sanoista tänä päivänä. Joka hetki saan eheytyä, hellissä käsissä jotka kannattelevat minua. Opettelen kääntymään joka hetki Jeesuksen puoleen, opettelen antamaan kaiken Jeesukselle: ilot ja surut, murheet ja riemut: kaiken mitä olen, opettelen antamaan Jeesukselle. Niin että olisin Hänen puoleensä kääntyneenä joka hetki. Vain siten voin oppia rakastamaan itseäni ja sen kautta muita. Vain siten voin muuttua Hänen kaltaisuuteensa.

Jos en osaa rakastaa itseäni, kuinka osaisin rakastaa lähimmäistäni? Jos en osaa olla nöyrä, kuinka voisin olla hakematta maallista kunniaa? Jumalan edessä on helppoa olla nöyrä, mutta ihmisten edessä se onkin vaikempaa.

Jeesus rakas, opeta minut rakastamaan itseäni, opeta minut rakastamaan lähimmäistäni. Jumalani, tässä olen: Sinun käsiisi tahdon antaa itseni kokonaan, sillä Sinä olet Tie, Totuus ja Elämä, Sinä olet Rakkaus!!