Katselin tv:stä tullutta Vain Elämää-ohjelmaa ja Vesku Loiri esitti Toni Wirtasen Armon. Vesku ei mua paljon säväyttänyt, vaikka on tulkinnut upeasti Eino Leinoa. Mutta Apulannan alkuperäinen Armo, wau!

Mitä on Armo? Armo sitä kaikkea, mitä en saa ilman Jumalaa. Armo on minulle sitä, että olen saanut kaiken elämäni aikana tekemäni pahan anteeksi: olen ollut varas, valehtelija, tuominnut toiset, nostanut itseni muiden yläpuolelle,lista jatkuu loputtomiin. Ei ole enää entistä minää, vaan valittuani Jeesuksen sain uuden elämän, uuden alun jossa ei ole kuolemaa.

Armossa on hyvä elää, turvallista, sillä en ole hetkeäkään yksin, Jeesus kulkee vierelläni. Armo on ansaitsematon asia, jota yksikään ihminen, vähiten minä ei voi ansaita millään teoillaan. Armo annetaan meille siitä rakkaudesta, jota Jumala tuntee meitä ihmisiä kohtaan. Jeesus meni ristinkuolemaan meidän tähtemme, häntä ei tunnistanut enää ihmiseksi , niin pahasti hänet hakattiin. Hän tiesi, mitä tuleman pitää: rukoilihan hän: " Hän meni vähän kauemmaksi, heittäytyi kasvoilleen maahan ja rukoili: "Isä, jos se on mahdollista, niin menköön tämä malja minun ohitseni. Mutta ei niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä." Matt.26:39. Hän taipui Isän tahtoon.

Kunpa osaisin elää Jumalan tahdon mukaista elämää. Armo on annettu eikä sitä pois oteta. Se pistää nöyräksi, kun ymmärtää Armon minkä on saanut. "Armo tulkoon kaikkien niiden osaksi, jotka rakastavat Herraamme Jeesusta Kristusta, armo ja katoamattomuus." Ef.6:24.

Kun muistan mennyttä aikaa, kulkiessani huumemaailmassa, en voi sanoin kuvata sitä yksinäisyyttä ja epätoivoa joka sisälläni oli. Minulla ei ollut toivoa, en tiennyt että on olemassa niin suuri armo että se on minullekin annettu, jos vain otan sen vastaan. Ja vihdoin löysin sen, armon. Jumala ei valikoi, vain ihminen valitsee mitä haluaa. Mutta narkomaanina ei ollut valinnanvaraa, oli pakko käyttää elääkseen ja elää käyttääkseen. Monet ajattelevat että mitäs käytit huumeita: ei se ole oma valinta jäädä riippuvaiseksi, se on sairaus joka syövyttää hapon lailla sielua ja sydäntä. Ei ole enää valinnanvaraa.

Kuitenkin: tänä päivänä olen rikas: minulla koti, perhe, työ ja usko. Se on rikkautta, rahaa minulla ei ole mutta silti olen rikkaampi kuin koskaan.

 

http://youtu.be/1N9kacZ1pjw